Güvenli Sürüş Teknikleri

GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ

 

  1. Güvenli bir sürüş için lastik diş derinliği en az ne kadar olmalıdır?
    1. 1 mm
    2. 6 mm
    3. 6 mm
    4. 3 mm

 

  1. Yol güvenliği açısından; aşağıdakilerden hangisi gereklidir?
  2. Araçta bulunan herkes için emniyet kemeri bulunmalı ve bunlar takılmalıdır.
  3. Sürücüler kullanacakları araç sınıfı için gerekli eğitimi almalı, sertifikalı ve tıbbi açıdan uygun olmalıdır.
  4. Alkol yada uyuşturucu madde etkisinde veya aşırı yorgun olmamalıdırlar.
  5. Hepsi

 

  1. Yol güvenliği açısından; aşağıdakilerden hangisi gereklidir.
  2. Trafikte seyir eden araç ve yayaların ani hareketlerine karşı her zaman tetikte ve uyanık bulunmak
  3. Lise mezunu olmak,
  4. Hiç kaza yapmamış olmak,
  5. Ehliyetinizin en az 10 yıllık olması

 

  1. Sağ ön lastiği patlayarak havası süratle inmeye başlayan bir aracın reaksiyonu ne olur?
  2. Sola çeker
  3. Sağa çeker
  4. Düz gider
  5. Bir sağa bir sola yalpalar

 

  1. Motorlu araçlarda; viraj içinde gereğinden fazla gaza basmak veya fren yapmanın etkileri ne olur?
  2. Tekerleklerin yol ile temasını daha da azaltır ve kayma hareketini kolaylaştırır
  3. Viraj daha güvenli ve hızlı dönülür
  4. Merkez kaç kuvvet azalarak güvenli dönüş sağlanır
  5. Viraja hızlı girilmeli, gerekirse viraj içinde fren yapılmalıdır

 

  1. Direksiyon simidi nasıl kullanılmalıdır?
  2. Sağ elle
  3. Sol elle
  4. Mutlaka iki elle tutulup, 9,15 pozisyonunda olmalıdır.
  5. İki elle, sağından solundan tutulmalıdır.

 

  1. Sisli havalarda, aracın kayganlık faktörü arttığında ne yapılır?
  2. Hız kesmeden yola devam edilir.
  3. Uzun farları yakarak, korna çalıp yola devam edilir.
  4. Kısa farlarla, hız kesmeden yola devam edilir.
  5. Sis farlarıyla, takip mesafesini arttırarak, yolun sağındaki yol çizgisini, çizgi yoksa yolun sağ sınırı takip edilir.

 

 

 

  1. Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerken fren nasıl kullanılır?
  2. Gidilen hızla devam edilir.
  3. Motorun frenleme gücünden faydalanılır, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılır.
  4. Frenlere sertçe basılır, el freni çekilir.
  5. Vites boşa alınır, debriyaj ve frenlerle yola devam edilir.

 

  1. Karda takip mesafesi kaç saniye olmalıdır?
  2. 2 saniye
  3. En az 6 saniye
  4. 3-4 saniye
  5. 1 saniye

 

  1. Vites değişimiyle ilgili hangisi doğrudur?
  2. Viraj içinde değiştirilebilir.
  3. Viraj öncesinde değiştirilmelidir.
  4. Viraja girerken değiştirilebilir .
  5. Herhangi bir zamanda değiştirilebilir.

 

  1. Yumuşak bir vites değişimi için yapılması gereken doğru hareket hangisidir?
  2. Debriyaj pedalı sonuna kadar basılmalıdır.
  3. Debriyaj pedalı yarıya kadar hafif basılmalıdır.
  4. Debriyaj pedalı 1/4 oranda basılmalıdır.
  5. Hiçbiri

 

  1. Süspansiyonun en büyük düşmanı nedir?
  2. Bozuk yol
  3. Fazla yük
  4. Çukurlar
  5. Hepsi

 

  1. Sileceklerle ilgili hangi bilgi doğru değildir?
  2. 6 ayda bir yenilenmelidir.
  3. Buzlu havalarda sürekli çalıştırılmalıdır.
  4. Yağmur suyu hiçbir zaman ön camda birikmemelidir.
  5. Silecek suyu devamlı kontrol edilmelidir.

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi kayma hareketini başlatan faktörlerden biri değildir?
  2. Yoldaki eğimler
  3. Çukur ve tümsekler
  4. Virajlar
  5. Sürücünün reaksiyon süresinin uzunluğu

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi fren kararı vermede reaksiyon mesafesini etkileyen faktörlerden biridir?
  2. Taşıtın hızı
  3. Sürücünün yaşı, fiziki ve ruhsal durumu
  4. Sürücünün konsantrasyonu
  5. Hepsi

 

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi fren mesafesini etkileyen faktörlerden biri değildir?
  2. Yolun eğimi
  3. Yol yüzeyinin yapısı
  4. Sürücünün yaşı
  5. Hız

 

  1. En etkili fren nasıl olur?
  2. Tekerlerin dönerek yavaşlamasıyla
  3. Frenin sonuna kadar basılmasıyla
  4. Pompalama yapılarak
  5. Hiçbiri

 

  1. Motora zarar veren başlıca faktör aşağıdakilerden hangisidir?
  2. Isı
  3. Yağ
  4. Paslanma
  5. Hiçbiri

 

  1. Motor gücünden en iyi şekilde yararlanabilmeyi ve acil durumlarda gerekli ivmeyi elde etmeyi hangisi sağlar?
  2. Doğru vites kullanımı sağlar
  3. Sürücünün becerisi sağlar
  4. Aracın yeni olması sağlar
  5. Hiçbiri

 

  1. Takip mesafesi kuru havalarda kaç saniyedir?
  2. 1 sn
  3. 2 sn
  4. 3-4
  5. 6sn

 

  1. Gece açık olan tavan lambasının sakıncası nedir?
  2. Karşıdan gelen aracın sürücüsünü etkiler.
  3. Ön camdan yansır ve sürücünün görüşünü kısıtlar.
  4. Araçtaki yakıt tüketimini artırır.
  5. Hiçbiri

 

  1. Korna ne zaman kullanılmaz?
  2. Acil durumlarda
  3. Sürücünün kendisini göstermek istediğinde
  4. Küçük çocukları uyarmak için
  5. Lastiği inmiş bir aracı uyarmak için

 

  1. Seyir halindeyken aracın göstergelerine ne zaman bakabiliriz?
  2. Virajlardan geçerken
  3. Rahat ve düzlük yol kesimlerinde
  4. Yerleşim bölgesi olan yerlerden geçerken
  5. Herhangi bir zamanda

 

 

  1. Yağmurlu havalarla ilgili bilgilerden hangisi yanlıştır?
  2. Görüş kısıtlanır göz çabuk yorulur.
  3. Lastiklerin tutunma özelliği artar.
  4. Kazalar artar.
  5. Yollar kayganlaşır.

 

  1. Araçla bol suya girildiğinde yapılmaması gereken davranış hangisidir?
  2. Fren yapılmamalıdır.
  3. Direksiyon sıkıca ve düz tutulmalıdır.
  4. Hız düşürmek için gazdan ayak çekilmelidir.
  5. Ani bir manevrayla yön değiştirilmelidir.

 

  1. Yan rüzgârlar hangi alanlarda etkili olur?
  2. Tünel çıkışlarında
  3. Yamaçlardan sonra gelen açıklık alanlarda
  4. Köprü üstlerinde
  5. Hepsi

 

  1. Fren denemesinin amacı ne olmalıdır?
  2. Frenlerin tuttuğunu kontrol etmek
  3. Fren mesafesini kontrol etmek
  4. Frenlemede aracın yana çekmediğini kontrol etmek
  5. Hepsi

 

  1. Virajlara yaklaşırken nasıl hareket edilir?
  2. a) Aynı hızla viraja girilir b) Viraja girerken gaz verilir
  3. c) Viraj içinde vites yükseltilir d) Viraja girerken hız azaltılır

 

  1. Debriyajın işlevi nedir?
  2. a) Motor kompresyonunu sağlar b) Frenlemede yardımcı olur
  3. c) Motor gücünü aktarma aksamlarına iletir d) Aracın yalpa yapmasını önler

 

  1. Lastik havalarının normalden az olması aşağıdakilerden hangisine neden olur?
  2. a) Aracın yalpa yapmasına b) Kam milinin aşınmasına
  3. c) Fazla yakıt tüketimine d) Krank milinin aşınmasına

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi süspansiyon sisteminin bir parçasıdır?
  2. a) Akslar b) Rotlar c) Amortisörler                     d) Rotiller

 

  1. Motor freni ne demektir?
  2. a) Havalı fren sistemi b) Motor kompresyonu
  3. c) Kinetik enerji d) Hidrolik fren sistemi

 

  1. ABS fren sisteminin avantajları nelerdir?
  2. Aracı daha erken durdurması
  3. Aracın kompresyonunu sağlar
  4. Aracın savrulmasını önler, direksiyon hâkimiyetini sağlar
  5. Aracın ön düzenini korur

 

 

  1. Araçlarda çalışır vaziyette hangi ışıkların bulundurulması zorunlu değildir?
  2. a) Uzun ve kısa farlar
  3. b) Kuyruk plaka lambaları
  4. c) Sinyal lambaları
  5. d) Sis lambaları

 

  1. Güvenli bir sürüş için hangi şartlar tam olmalıdır?
  2. Aracın bakımlarının yapılmış olması
  3. Sürücünün ruh ve bedence sağlıklı olması
  4. Sürücünün trafik işaret ve işaretçilerine uyması
  5. Hepsi

 

  1. Bir aracın fren sistemi kullanılarak hızının sıfırlanmasına ne denir?
  2. Durma
  3. Motor freni
  4. Frenleme
  5. Hiçbiri

 

  1. Fren donanımıyla ilgili nelere dikkat edilmelidir?
  2. Fren yağının seviyesi normal olmalıdır
  3. Fren çubukları yüksek basınca dayanıklı olmalı ve sert bir fren yapıldığında kırılmamalıdır
  4. Pedalın seviyesi kuvvetli basıldığı halde daha aşağı gitmemelidir
  5. Hepsi

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi sürüşü etkileyen insan faktörlerinden değildir?
  2. a) Sürücünün psikolojik ve fizyolojik durumu
  3. b) Aracın özellikleri
  4. c) Sürüş deneyimi
  5. d) Sürücünün yargı ve tutumları

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi trafikte oluşan uykusuzluğu gidermenin en etkili

   yoludur?

  1. a) Radyo dinlemek
  2. b) Kafein alımı
  3. c) Araçtan inip, kısa süreli bir yürüyüş yapmak
  4. d) Uygun bir yerde park edip, yeterli uykuyu alıncaya kadar uyumak

 

  1. Hava yastıklarının (airbag) görevi aşağıdakilerden hangisidir?
  2. a) Dinlenme sırasında uyumak için kullanılır
  3. b) Sürüş anında bel ağrısını önler.
  4. c) Süspansiyonu sağlar.
  5. d) Yeterli düzeyde bir darbe olduğunda anında şişerek sürücüyü korur.

 

  1. Koltuklar üzerindeki boyunlukların görevi nedir?
  2. a) Koltuk üstü aksesuarıdır.
  3. b) Arkadan gelen çarpma durumunda boyun kırılması riskini azaltır.
  4. c) Rahat uyumak için
  5. d) Boyun fıtığı olması için

 

 

  1. Araçlarda bulunan “ABS” fren sisteminin görevi aşağıdakilerden hangisidir?
  2. a) El freni görevi yapar.
  3. b) Acil frenleme anında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek sürücüye direksiyon hâkimiyeti sağlar.
  4. c) Fren sistemiyle ilgisi yoktur.
  5. d) Kalkış anında çekiş gücünü artırır.

 

  1. Emniyet Kemerinin görevi aşağıdakilerden hangisidir?
  2. a) Çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntının azalmasını sağlar.
  3. b) Çarpma/çarpışma anında koltuktan fırlamayı engeller.
  4. c) Hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere

çarpmasını önleyerek korur.

  1. d) Hepsi doğrudur.

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi Güvenli Sürüş Teknikleri ile ilgilidir?
  2. a) Hız limitlerinin aşılmaması,
  3. b) Emniyet kemerinin takılmaması,
  4. c) Uykusuz ve yorgun yola çıkılmaması,
  5. d) Hepsi

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi aracın kayma nedenlerinden değildir?
  2. a) Aşırı Hız
  3. b) Sert direksiyon kırmaları
  4. c) Frene aşırı basma ve ani fren
  5. d) Motorun hararet yapması

 

  1. Motor frenine yardımcı olan sistem retarder ne zaman kullanılır?
  2. a) Aracın hızlanmasında
  3. b) Düz yolda ya da rampa inişlerinde hızı azaltmak için
  4. c) Duran aracı sabitlemek için
  5. d) Dik rampa çıkışlarında

 

 

  1. Doğru şişirilmiş lastiklerle ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
  2. Daha iyi fren yapılır, daha iyi viraja girilir
  3. Daha iyi direksiyon kontrolü sağlanır
  4. Daha uzun yolculuk yapılabilir
  5. Hepsi

 

  1. Lastiklerin üzerindeki desenler ne işe yarar?
  2. Lastiği soğutmaya
  3. Yüzeydeki suyu boşaltmaya
  4. Tutunmaya
  5. Hepsine

 

  1. Emniyet kemeri için aşağıdakilerin hangisi doğrudur?
  2. Hava yastığı olan araçlarda emniyet kemeri takılması şart değildir
  3. Arkada oturanların emniyet kemeri takmaları gerekmez
  4. Trafik cezalarından kurtulmak için mutlaka takılmalıdır
  5. Emniyet kemeri hayat kurtarır, her zaman ve herkesin takması gerekir
  6. Çok sert bir kış geçiriliyorsa (sıcaklık sürekli eksi derecelerde ise) lastiklerin basıncını en fazla yüzde kaç arttırmalıyız?
  7. 15
  8. 30
  9. 35
  10. 50

 

  1. Stepnenin havası en az kaç günde bir kontrol edilmelidir?
  2. Her gün
  3. 1 ay
  4. 15 gün
  5. 45 gün

 

  1. Lastiklerle ilgili aşağıdaki açıklamalardan hangisi yanlıştır?
  2. Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın
  3. Stepne lastiğinizin basıncın da düzenli olarak kontrol ediniz
  4. Yağışlı havalarda lastik basınçlarını düşürmeliyiz
  5. Kışın diş derinliğinin 4 mm den eksik olması çekiş ve frenlemeyi olumsuz olarak etkiler

 

  1. Güvenli bir sürüş için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır.
  2. Sürücü koltuk ayarı araç hareket halinde iken yapılmalıdır.
  3. Direksiyon ayarı seyir halinde iken yapılmalıdır.
  4. Dış ve iç dikiz aynaların ayarı hareket halinde yapılmalıdır.
  5. Kaygan bir zeminde sık sık vites küçülmekten ve yükseltmekten kaçınılmalıdır.

 

  1. Frenleme mesafesini etkileyen faktörler den hangisini sayamayız?
  2. Hız
  3. Yolun eğimi,

c)    Aracın modeli

  1. Lastiklerin durumu

 

  1. Fren mesafesini en fazla etkileyen faktör hangisidir?

a)    Hız

  1. Yolun eğimi,
  2. Aracın modeli
  3. Lastiklerin durumu

 

  1. Frenleme sırasında, araç hızı ile yük hızı arasındaki ilişkiyi aşağıdakilerden hangisi açıklar?
  2. Araç hızı ile yük hızı birbirine eşittir.
  3. Yük hızı araç hızından fazladır.
  4. Araç hızı ile yük hızı arasında bir ilişki yoktur.
  5. Hiçbirisi.

 

  1. Seyir esnasında öndeki araç için takip mesafesi ne kadar bırakılmalıdır?
  2. Takip mesafesi araç hızınızın iki katı kadar olmalıdır.
  3. Takip mesafesi araç hızınızın yarısı kadar metre olmalıdır.
  4. Fren mesafesi araç hızı kadar metre olmalıdır.
  5. Hiçbirisi.
  6. Tehlikeli eğim iniş (Yokuş aşağı) yapan bir araç sürücüsü aracı nasıl kullanmalıdır?
  7. Araç yüksek viteste kullanılmalıdır.
  8. İniş yaparken sık sık fren pedalına basarak aracın hızı düşürülmelidir.
  9. Vitesi boşa atmalı, sık sık fren yapmalı ve tehlike anında vites geçişi gerçekleştirilmelidir.
  10. Çıkış yapılan vites ile inilmeli ve egzoz freni kullanılmalıdır.

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi araç kabini içerisinde uymamız gereken kuraldır?
  2. Hiçbir materyal sabitlenmemiş olmamalıdır
  3. Kabin içerisi düzenli ve temiz olmalıdır.
  4. Süs, bebek, bayrak v.b gibi görüş açımızı ve dikkatimiz dağıtacak eşyalar olmamalıdır.
  5. Hepsi

 

  1. Ön tekerlek üzerinde kaymanın belirtileri nelerdir?
  2. Virajın dışı gittikçe yakınlaşır
  3. Aracın arkası yolun dışına doğru kayar
  4. Direksiyon hissizleşir
  5. Hepsi

 

  1. Bilhassa ağır vasıtaların devrilme tehlikesine karşı nerelerde hızlarını azaltmaları gerekir?
  2. Kavşaklar

b)    Virajlar

  1. Köprüler
  2. Geçitler

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi genel istatistikler doğrultusunda trafik kazalarına neden olan en büyük faktördür?
  2. Araç donanımının eksik olması
  3. Yolların kötü olması
  4. İnsan faktörüve beceri eksikliği
  5. Cezaların yetersiz olması

 

  1. Bir aracı iyi kontrol etmenin ve güvenli bir şekilde kullanmanın en önemli noktası nedir?
  2. Tecrübe
  3. Özgüven
  4. Doğru sürüş pozisyonu
  5. Yolu ve çevreyi iyi izleme

 

  1. Önden çekişli araçlarda viraj dönülürken gaza basıldığında lastiklerde hangi yöne doğru kayma eğilimi görülür?
  2. Virajın içine doğru
  3. Dışa kayma eğilimi
  4. İleri gitme eğilimi
  5. Hiçbiri

 

  1. Arkadan itişli araçlarda aracımızın arkasının yolun dışına doğru kaymaya başladığını hissettiğimizde ne yapmalıyız?
  2. Debriyaja basıp vites büyütmeliyiz
  3. Hemen debriyaja basmalı ve direksiyonu aracın kaydığı yöne doğru çevirerek yönünü düzeltmeliyiz.
  4. Frene basmalıyız
  5. Hızımızı artırmalıyız

 

  1. Aşağıdakilerden hangisi doğru viraj alımında geçerli temel kurallardan birisidir?
  2. Önce iç sonra dış tekrar iç viraj alımı
  3. Yavaş gir, yavaş çık
  4. Yavaş gir hızlanarak çık
  5. Hiçbiri

 

  1. Viraj alımında genelde yapılan en önemli hata nedir?
  2. Yolu iyi gözlememek
  3. Hatalı sollama yapmak
  4. Viraja fazla hızlı girip fren kullanma mecburiyetinde kalmak
  5. Öndeki aracı yakından takip etmek

 

  1. Virajlarla ilgili olarak ne zaman fren kullanılmalıdır?
  2. Viraj içerisinde yavaşlamak için
  3. Viraja gelmeden önce yavaşlamak için
  4. Viraja geldiğimizde
  5. Herhangi bir zamanda freni kullanabiliriz

 

69.Otolarda olası bir kazada araçtan fırlamayı veya ölümcül bir yaralanmayı önleyen ikinci derecede güvenlik faktörü hangisidir?

  1. Emniyet kemeri
  2. Aracın kalitesi
  3. Trafik bilgisi
  4. Air bag

 

  1. Havası inik lastiklerle ilgili hangisi yanlıştır?
  2. Su kanalları kapanır
  3. Yeterince su boşaltmaz
  4. Çabuk eskir
  5. Daha iyi tutunma sağlar

 

  1. Araçta sürücü koltuğu ayarı nasıl olmalıdır?
  2. Koltuk yüksekte, direksiyona çok yakın
  3. Koltuk alçakta, direksiyona çok uzak
  4. Koltuk sürücüye göre ayarlanacak, direksiyona olan uzaklık, omuzlar koltuğa dayalı, bilekler direksiyonun 12 noktasına değecek şekilde ayarlanacak
  5. Koltuk rahat, geriye doğru iyice yatmış olacak

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir